duminică, august 27, 2006

Voi toţi sunteţi fraţi


Undeva un pe un afiş suspendat scria ca Preafericita işi asteaptă copiii.Copiii Mariei s-au intors la mama lor cerească.
Întâlnirea Naţională a Tineretului Catolic
Şumuleu-Ciuc/Miercurea Ciuc
23-27 august 2006
Satul se află in judeţul Harghita la 3 km spre nord est de centrul oraşului Miercurea Ciuc.Catedrala actuală a fost construită între anii 1802-1824 în stil baroc.Statuia Fecioarei Maria cu Isus este o capodoperă a sculpturii în lemn din secolul al XVI -lea.Ea a fost făcută probabil între anii 1515-1520 fiind cea mai mare dintre statuile Madonei din perioada respectivă.
...Am ajuns Miercuri 23 august dupa-masa,A.S.T.R.U Tg Mureş ; un grup de tineri entuziaşti având în mijlocul nostru pe părintele Dan Fodor.Ne-am cazat, apoi a început...Episcopi,preoţi si mii de tineri catolici de pretutindeni.În biserica plină au răsunat cântece de laudă lui Dumnezeu.Sfânta liturghie a adus sufletele la masa Domnului.
Având un program cadru întâlnirea oferea şi programe alternative la alegerea pelerinilor între orele 15,30-18,30.
Dimineaţa la ora 9,00 era cateheză.Temele (Joi) Reconciliere cu Dumnezeu şi cu noi înşine.(Vineri)Reconciliere cu aproapele (Sâmbătă)Reconciliere între comunităţi,biserici,naţiuni.
Întâlnirea pe grup de discuţie care urma după cateheză a fost minunată ,am întâlnit fraţi şi surori în Christos care au ştiut să fie deschişi si să împărtăşească gândurile si simţămintele lor.Am discutat temele catehezei dar am jucat şi jocuri.Trăgând bileţele am devenit îngeraşul păzitor al unei persoane.Şi de mine a avut grijă un îngeraş de la care la plecare am primit o fotografie a papei Benedict al XVI-lea.
Întreaga întâlnire a fost pusă sub semnul reconcilierii.Se putea procura şi un tricou cu aceste cuvinte şi cu emblema întălnirii.Reconciliere ,Kiengesztelodes ,Versohnung .
Voi toti sânteţi fraţi! spune evanghelia Mt 23,8.In cuvântul lui P.S.Florentin Chrihălmeanu episcopul de Cluj-Gherla a amintit că in cadrul unei cateheze o persoană fiind intrebată de ce spunem ca Tatăl e Dumnezeu ,Fiul e Dumnezeu iar Spiritul Sfânt este Dumnezeu...a răspuns pentru că Dumnezeu e numele de familie.Această persoană poate ca nu vorbea de la ea şi spunea un mare adevăr.Cei întru Dumnezeu formează o mare familie.Fraţi şi surori în Christos.O mare familie a Domnului.
Spunem în rugăciunea tatăl nostru ,,Vină imparăţia ta..."Oamenii împărăţiei sint toţi ce il au pe Christos in centrul vieţii lor.
Vineri de la 15,30 pe dealul Şumuleu Mic am participat la Calea Crucii.Am urcat încet staţiunile pe terenul abrupt in sus spre capela Salvator.Capela Salvator a fost construită în secolul XV reconstuită în 1878.lângă ea locuieşte un eremit.Dupa câteva momente de reculegere şi adoraţie am coborât pe platoul cu altar de pe dealul Şumuleului.
Urcând pădurea de pe dealul opus am ajuns până la un observator de unde se spune că se vede toată Miercurea Ciuc.
La întoarcere l-am întălnit pe P.S.Virgil Bercea episcopul de Oradea împreună cu care am coborât cântând căntece religioase până la izvor.
În încheiere vreau să felicit grupul de Tg Mureş pentru felul in care s-a prezentat în program cu sceneta ,,Licitaţia unui suflet" şi cu cântece ,culegând aplauze puternice ...fiind chemaţi chiar inapoi pe scenă pentru un bis!

Niciun comentariu: